17.1 C
Athens
Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2024

«SOS»: Η μεγάλη επιστροφή της SZA

Δείτε επίσης

Χρειάστηκαν πέντε χρόνια για το SOS, το ολοκαίνουργιο άλμπουμ της SZA, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και σε κάνει να συνειδητοποιείς πόσο τελικά έλειπε από τη μουσική βιομηχανία η φωνή της και η μοναδική της μουσική.

Από το 2017 που κυκλοφόρησε το ντεμπούτο της Ctrl, η καλλιτέχνις από το Σεν Λούις του Μιζούρι αναδείχθηκε σε μια από τις φωτεινότερες και ταλαντούχες σταρ της δεκαετίας.

Το ντεμπούτο της θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ για το σύγχρονο R&B, ίσως το σημαντικότερο. Επαναπροσδιόρισε τον ήχο του και το ξαναέφερε στη μόδα, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα γενιά γυναικών δημιουργών όπως η Summer Walker και η Jazmine Sullivan. Μιλάμε σήμερα για μια αναγεννημένη σκηνή, στην οποία βέβαια εξακολουθεί να πρωτοστατεί η SZA.

Το SOS, το δεύτερο άλμπουμ της, ήταν δικαίως ένα από τα πολυαναμενόμενα των τελευταίων χρόνων και η αλήθεια είναι πως άργησε πολύ να βγει. Πανδημίες, ακυρώσεις, αμφιβολίες και ανασφάλεια αλλά και προβλήματα με την εταιρεία της καθυστέρησαν την κυκλοφορία του.

Όχι πως η ίδια ήταν εντελώς σιωπηλή ή απούσα από το προσκήνιο όλο αυτόν τον καιρό. Είχε κάνει, μάλιστα, ίσως δυο από τις σημαντικότερες συνεργασίες της καριέρας της: το All the Stars με τον Kendrick Lamar για το σάουντρακ του Kendrick Lamar που προτάθηκε για Όσκαρ –αλλά δεν το πηρε– και πέρσι το Kiss Me More με την Doja Cat που της χάρισε το Grammy.

Η μουσική της SZA είναι «ριζοσπαστική» όπως τη χαρακτηρίζουν έξω, διαφορετική και πολύμορφη. Το καταλαβαίνεις από τις πρώτες νότες του νέου της δίσκου. Στο SOS άλλοτε ραπάρει, άλλοτε ροκάρει (F2F), άλλοτε έχει πιο lo-fi ήχο ή είναι πιο ηλεκτρονική και φολκ, ενώ παραμένει εντελώς emo με αριστοτεχνικά καψούρικα και εξομολογητικά κομμάτια που μιλάνε για αποτυχημένες σχέσεις και εκφράζουν τις σκοτεινές σκέψεις της, τις επιθυμίες και τους πόθους της.

Στο Kill Bill φαντασιώνεται ότι ξεπαστρεύει τον πρώην της και την καινούργια του φιλενάδα. Στο Gone Girl, που έχει επίσης δανειστεί τον τίτλο του από τη δημοφιλή ταινία του Φίντσερ, εξετάζει τον χωρισμό και την παραίτηση. «Χρειάζομαι το άγγιγμα σου, όχι τoν έλεγχο σου» λέει, και στη συνέχεια «αν με αγκαλιάσεις υπερβολικά σφιχτά, αγόρι, θα με χάσεις».

- Advertisement -

Τελευταία άρθρα